З моменту випуску моторних масел Xenum, а було це 15 років тому, ходить велика кількість пересудів, нерозуміння і повної дурості. Незнання породжує монстрів. Ми, після чергового навіженого ролика на Youtube, і дебільний (вибачте) статті на Drive2, вирішили кілька заповнити інформаційний вакуум, хоча б трохи знизивши рівень неграмотності користувача. Будьте сильніше - знайте!

Xenum, що ти таке?

Компанія Xenum була заснована в 2005 році в Бельгії. Отримала широку популярність завдяки використанню шаруватих модифікаторів тертя в своїх оливах та присадках. Виробництво продукції відбувається на заводі De Oliebron.

А що це таке "шаруваті модифікатори тертя"?

Це спеціальні речовини, які при додаванні в масло, значно знижують ... тертя. Мають шарувату атомарному структуру: різні сполуки вольфраму, молібдену, графіту, бору і т. Д. Компанія Xenum використовує нанографіт і нітрид бору (кераміку), як найбільш ефективні для застосування в ДВС.

Яке масло краще вибрати? З графітом або нітридом бору?

Моторне масло з нітридом бору краще за всіма параметрами. Масло з графітом трохи поступається, але значно дешевше. Якщо ви хочете безкомпромісне моторне масло - тоді ваш вибір Xenum VRX з нітридом бору. Плюс в оливах з керамікою є значна доза естерів.

Якщо передбачається громадянська експлуатація авто або у вас не найсучасніший двигун - тоді вибирайте масла з графітом - серія Xenum GP / GPX / GPR буде кращим вибором.

Модифікатор

Коефіцієнт тертя

Температурний діапазон

Графіт

0.11 до 0.2

450°C - 538°C

Нітрид бору

0.08 до 0.12

2200°C - 2760°C

Чи підходять ці масла саме моєму двигуну?

Так, підходять. Дані масла підходять для:

  • всіх без винятку бензинових двигунів;
  • дизельних двигунів усіх типів;
  • двигунів з наддувом і без;
  • двигунів з каталізаторами і фільтрами сажі;
  • двигунів з прямим уприскуванням;
  • для двотактних і чотиритактних двигунів;
  • для човнових моторів.

Ідеально розкривають всі свої властивості в моторах останніх поколінь. Компенсують конструктивні недоліки (так-так), і наслідки програм "запрограмованого старіння".

Чому немає допусків? І чи потрібні вони?

Органами стандартизації не розроблені методики оцінки масел з модифікаторами тертя. Немає нормативів. Допуски отримують масла, вироблені за типовими рецептурами. Масла Xenum без модифікаторів тертя, наприклад, мають цілу купу допусків. Але слід пам'ятати, що "допуски" це явище яке набагато ближче до маркетингу і прибутку, ніж до двигуна і захисту від зносу. Допуск не гарантує якість. Взагалі.

Чи не засмічується масляний фільтр частинками модифікатора тертя?

Ні, не засмічується. Розмір частинок в десятки разів менше ніж пори в фільтрувальній шторці масляного фільтра. Мікрометри проти нанометрів.

Нітрид бору це ж абразив!

Нітрид бору має кілька різновидів кристалічних решіток. Нітрид бору з гексагональною решіткою НЕ абразив. А зовсім навіть навпаки. Саме він і застосовується компанією Xenum.

Чи не випадає чи модифікатор тертя в осад?

Так, випадає. При дуже тривалому простої. Але через 20 секунд після пуску двигуна, модифікатор тертя знову рівномірно розмішується в повному обсязі моторного масла. Ніякого впливу на експлуатацію автомобіля це не робить. Єдине, що перед заливкою такого масла в двигун, рекомендуємо збовтати каністру 15 - 20 секунд. І все.

Чи не зламається чи мій двигун від масел Xenum?

Ні не поламається. Буде жити довго і щасливо, і не морочити вам голову, як на "рекомендованих" маслах.

Який період заміни масел Xenum?

Міняйте масло не рідше 10 000 км. Не треба їздити 15 000 км або 20 000 км. Ніяке масло стільки не працює. Не вірте рекламі інших виробників. В умовах міста, при неквапливій їзді і пробках ми рекомендуємо скоротити пробіг між замінами до 7000 км. Це буде дуже хорошим рішенням. Найбільше масло зношується на холостих обертах і малих швидкостях руху. Циркуляція масла сповільнюється, масло перегрівається, а за правилом Вант-Гоффа, при підвищенні температури на кожні 10 ° С, швидкість окислення моторного масла збільшується в 3 рази. На секундочку. В три.

Які недоліки є у масел з модифікаторами тертя Xenum?

Ціна.

Чому так дорого?

Кращі базові масла, кращі присадки, кращі модифікатори тертя, кращі естери. В результаті Xenum кращі моторні масла. Тим більше покупка таких масел це не просто трата, це розумне вкладення. Будь-який дрібний ремонт сучасного двигуна не можна порівняти з ціною Xenum.

Чому не застосовують модифікатори тертя "провідні компанії" виробники моторних масел?

Тому що не вигідно. Виробник авто розрахував певний ресурс для двигуна. Виробник масла, зробив таке масло, щоб цей мотор відкатав гарантійний термін. І все. А далі двигун повинен зламатися. За розрахунком. А ви повинні піти за новим мотором, тому що ваш старий, ремонту не підлягає. Раніше зламається - раніше купите новий. Нікуди не подінетесь. Їздити то треба. Всі у виграші. Окрім вас.

Є ще питання по Xenum? Запитуйте в коментарях!