Що таке естери?
Естери або складні ефіри це з'єднання жирних органічних кислот зі спиртами. Синтезують естери з рослинної сировини. Зазвичай з ріпаку або кокоса. На вигляд масло як масло. Але чому естери так важливі для сучасного моторного маслобудування? Давайте коротко розберемось.
Історія застосування естерових масел в двигунах
Довгий час естерові масла застосовувалися тільки в авіаційних моторах. Де були по справжньому незамінні. Без них техніка довго не літала. Відбувася банальний знос циліндропоршневої групи двигуна.
Автомобільні мотори того часу, були не так вимогливі до моторного масла, як авіаційні. Тому обходилися звичайною «мінералкою». Але прогрес не стояв на місці. І двигуни машин ставали все більш форсованими, більш теплонавантаженні, літрова потужність моторів все збільшувалася, а інтервали заміни масла ставали все довше. Мінеральні бази вже не справлялися, а поліальфаолефінові синтетика (ПАО) хоч і була термостабильна, але не володіла достатніми змащувальними властивостями. І тут хіммотологи згадали про естерові масла.
Переваги естерових моторних масел
Щоб моторне масло мало задану в'язкість в нього додають полімерні загусники. Протягом роботи двигуна вони руйнуються. Міняють свою хімічну структуру. І перестають виконувати свої функції. А продукти розпаду утворюють лаки, відкладення і шлами. Масло розріджується. Масляна плівка стоншується. В моторі починається знос ...
Навпаки, естери дозволяють обійтися мінімумом загущающих присадок. Справа в тому, що в'язкість естерів можна задати в момент їх виробництва. Що рятує готове моторне масло від додаткових непотрібних присадок. Немає ні лаків, ні нагару, двигун завжди залишається чистим. Масло з естерами на всьому терміні служби має стабільну в'язкість. І завжди надійно захищає ваш мотор від зносу.
Ще однією перевагою естерових масел над звичайною синтетикою є полярність естерів. Що це таке? Молекули естерів мають два виражених полюса, як у магніту. Плюс і мінус. За рахунок цього, молекули буквально прилипають до стінок двигуна, і масло не стікає під силою гравітації. Наприклад, коли ваша машина простояла ніч, звичайна синтетика вся стекла вниз в картер. Стінки циліндрів залишилися майже сухі. Вранці ви вставляєте ключ, робите поворот, стартер починає розкручувати двигун. Тиску масла в системі ще немає. І перші кілька оборотів коленвала відбуваються практично на суху. Кільця поршнів царапають мікроборозди на стінках циліндрів. Колінвал дряпає шатунні і корінні вкладиші. Розподільчий вал робить мікрозадири на штовхачах. Це все звичайно дрібні пошкодження. Але відбуваються вони з кожним стартом двигуна. Застосовуючи естерові масла, ви від цього повністю застраховані. Вони завжди залишаються в зоні контакту. Ваш двигун завжди залишається повністю змазаним. Працює він чи ні. Масло буквально огортаэ мотор зсередини. І тримається на стінках. Навіть після тривалих простоїв. Це дуже важливо. Адже як відомо, практично весь знос ДВЗ відбувається під час пуску.
Характеристики естерових моторних масел
Тепер трохи цифр. Максимальне навантаження масляної плівки:
Красномовно. Правда? Тут без особливих коментарів.
Список моторних масел з естерами
Фірма Xenum існує з 2005 року і займає преміальний сегмент на ринку моторних і трансмісійних масел. Виробляє велику кількість моторних масел, у складі яких, є естерові масла. Всі масла зроблені в Бельгії. Ось список масел з естерами:
Масла серії Xenum X1 - це цивільні масла для повсякденного застосування. Виготовлені на суміші гидрокрекингової синтетики і естерів:
Масла серії Xenum XPG - наступний щабель якості. Тут застосована новітня поліалкіленгліколева синтетика (PAG) спільно з естерами. Підходять для сучасних високофорсованих, гарячих двигунів:
Серія Xenum VRX - топовий продукт бельгійської фірми Xenum. Естери в з'єднанні з додатковими модифікаторами тертя на основі нітриду бору. Підходять для професійного застосування в автоспорті, глибоко тюнінгованих моторів і «заряджених» версій цивільних авто: