Входимо в курс справи
Звичайне товарне моторне масло складається з базового масла і пакету присадок. Американський інститут нафти ділить базові масла на 5 класів:
Група |
Опис |
Сировина |
Назва |
I |
Мінеральні масла, які пройшли первинну очистку розчинниками. Мають дуже різноманітний вуглеводневий склад. Містять велику кількість домішок. |
Нефть |
Минеральное |
II |
Мінеральні масла, що пройшли додаткові заходи з очищення. Мають дуже різноманітний вуглеводневий склад. Містять порівняно низьку кількість домішок. |
Нефть |
Минеральное |
III |
Мінеральні масла, додатково піддані каталітичному гідрокрекінгу. Мають однорідний вуглеводневий склад. Містять низьку кількість домішок. |
Нефть |
Гидрокрекинг, VHVI, Synthetic (!) |
IV |
Синтетичні базові оливи, вироблені з газу. Загалом, синтез виглядає так: етилен -> Децен -> (додецил) -> поліальфаолефіни. До нафти не мають відношення. Вкрай рівномірний вуглеводневий склад. Практично повна відсутність домішок. |
Газ |
PAO, ПАО, Full Synthetic |
V |
Базові масла рослинного походження. Одержують у такий спосіб: рослинне масло (ріпак, кокос) + гідроліз -> карбонові кислоти + спирти -> естери. Мають вкрай високу полярність, несучу здатність, окислювальну опірністю. Біорозкладні. До нафти не мають відношення. Сюди ж відносяться і поліалкіленгліколеві масла (PAG). |
Растительное |
Эстеры, Esters |
З огляду на дешевий процес виробництва, широкого поширення набули моторні масла, побудовані на базових маслах III групи (гидрокрекингові масла). Поширеною практикою є змішання різних базових масел для досягнення певних показників. Так моторне масло може виглядати так:
Але, на жаль, це вже рідкість. Виробники економлять. Які б жахливі маркетингові терміни не красувалися на каністрі, найчастіше, моторне масло, невигадливо, виглядає ось так:
Зробимо ще кілька кроків до розумінню сучасної картини. Як ви думаєте, скільки виробників базових масел в світі?
Дані за 2019 рік. Виробництво масел III групи (гідкрокрекінг).
П'ять великих гравців. Небагато, правда? А скільки виробників пакетів присадок?
Виробники пакетів присадок станом на 2019 рік
Чотири великі гравці. Теж якось не густо.
А скільки брендів моторних масел? ... Феєрична різноманітність ... І тут виникає закономірне питання: а чим власне відрізняється переважна більшість моторних масел один від одного? Ми змушені засмутити допитливого читача. Радикально нічим. Відбувається все наступним чином: виробник закуповує стандартне базове масло, стандартно його змішує зі стандартним пакетом присадок, і отримує (увага) стандартне моторне масло. Красива каністра, написи побільше, гасла голосніше, і в добру путь. Далі править бал маркетинг. Ніхто не витрачається на дослідні роботи, експерименти і наукові дослідження. Ніхто не розробляє власні технології. Це просто не потрібно. Є готовий (дуже невеликий) набір компонентів, з яких і збирають звичайне моторне масло. З усіма «допусками виробників», «спеціально для вашого автомобіля», «тільки для дизеля» і т. д. Все в «шоколаді». Крім споживача, звичайно.
Але так, на щастя, роблять не всі.
Компанія Xenum була заснована в 2005 році Пітером Тоссіном (Peter Tossyn) в Бельгії. Першорядним пріоритетом для компанії було створення виняткових і безкомпромісних моторних масел і присадок для автомобілів. Через кілька років розробок, фірма Xenum представила цілу серію інноваційних продуктів, які якісно відрізняються від всього, що було представлено на ринку раніше.
Моторні масла Xenum VRX з керамікою
Преміальні оливи в лінійці Xenum. Виготовлені з кращих базових масел (ПАО, Естери), з додаванням додаткового модифікатора тертя - нітриду бору. Що є ключовою технологічною особливістю і вигідно відрізняє масла Xenum.
Застосування шаруватих модифікаторів тертя в моторних маслах це наступний крок у розвитку сучасного маслобудування. Дана технологія дозволяє істотно знизити тертя всередині двигуна, що забезпечує значне зниження зносу. Найдрібніші частинки кераміки постійно знаходяться на поверхнях, що труться і не дають стикатися деталям двигуна, виключаючи тертя метал-метал. Тертя відбувається між частинками нітриду бору, в його шарах.
В результаті ми отримуємо значне зниження зносу, відчутне зменшення гучності мотора і неперевершений захист двигуна в будь-яких режимах його роботи. Також зростає паливна економічність і значно знижується ризик задирів в циліндрах. Що вкрай важливо для сучасних двигунів. Це те саме «біле моторне масло», про який ви можливо вже чули. Масло дійсно має не жовтий, а білий колір, що нагадує згущене молоко.
На фото представлені штовхачі, які працювали на різних моторних маслах. Вгорі штовхач після тривалого пробігу на маслі з модифікатором тертя, внизу на звичайному моторному маслі. Відчуйте різницю. На нижньому штовхачі шматки металу буквально вибиті з його поверхні, в той час як на верхньому, поверхня без збільшення виглядає як дзеркало.
Моторні масла Xenum GPX, GPR, GP з графітом
Другими в лінійці моторних масел з модифікаторами тертя йдуть моторні масла з графітом. Даний модифікатор тертя значно дешевше у виробництві в порівнянні з нітридом бору, тому ці масла набагато доступніше, ніж серія VRX. Ефективність графіту зовсім небагато менше нітриду бору. Це масло дуже добре підійде для тих покупців, які «хочуть спробувати». Масло має характерний чорний колір.
Моторні масла Xenum XPG на поліалкіленгліколевій основі (PAG)
Наступними маслами в асортименті компанії йдуть масла з додаванням особливої синтетичної бази - поліалкіленгліколю PAG. Дані масла не містять шаруватих модифікаторів тертя, але ви їх можете додати окремо - в асортименті Xenum є протизносні присадки на основі кераміки. Перевагою даних масел є те, що вони мають вкрай низькою схильність до коксування і чаду. А естери, які входять до складу, додають маслу хороші полярні властивості, масло буквально «липне» до деталей мотора, і не стікає зі стінок циліндрів, що вкрай важливо при холодному пуску.
Моторні масла Xenum X1 з додаванням естерів
Ці масла створені на основі найкращих і чистих базових масел, з додаванням естерів. Той факт, що тут застосовуються «стандартні» пакети присадок, дозволяють їм мати заводські допуски автовиробників. Тобто, якщо у вас машина на гарантії і дилер наполягає (а як же інакше) на маслах тільки з певним допуском, ви можете сміливо використовувати цю лінійку. Крім того ви можете використовувати керамічну присадку Xenum VRX 500 в ці масла, доводячи характеристики масла до ідеальних.
Синтетичні моторні масла Xenum
До цієї групи входять масла, побудовані на базі гідрокрекінгу, без естерів і шаруватих модифікаторів тертя. Стандартні моторні масла, створені за типовими рецептурами. Строго відповідає всім допускам автовиробників, мають стабільно високою якістю. Можуть бути взяті за основу для подальшого «конструювання»: додавання кераміки або графіту. Мають демократичну ціну. Якщо ви хочете просто якісне моторне масло і нічого більше - то це ваш вибір.
Напівсинтетичні моторні масла Xenum, і масла для двигунів з великим пробігом
Робочі конячки, побудовані на базових маслах другої і третьої групи, зі стандартними (але дуже міцними) пакетами присадок. Призначені для старших автомобілів, зайнятих в роботі по доставці товарів, таксі, пасажироперевезеннях і т. д. Масла для двигунів з великим пробігом Xenum мають в своєму складі додаткові компоненти для підтримки герметичності гумових ущільнень двигуна, прокладок, сальників і т. Д.
Чому Xenum кращі моторні масла:
- Застосування шаруватих модифікаторів тертя. Реальні технологічні переваги. А не просто маркетинг як у всіх інших.
- Висока якість готової продукції. Ніякого ширвжитку і масового виробництва. Всі масла виробляються тільки на одному єдиному заводі De Oliebron. Це європейське підприємство з дуже міцною репутацією, існує з 1891 р
- Широкий асортимент моторних масел, ви завжди можете вибрати для себе відповідне, а не задовольнятися запропонованим.
- Власні рецептури моторних масел, які дозволяють вийти за вузькі рамки стандартів і зробити дійсно видатний продукт.
Xenum - краща якість
Деякі ілюстрації взяті з чудового блогу Сергія Смирнова БМВСервіс. Наполегливо рекомендуємо до ретельного вивчення.