Обкладинка огляд технологій модифікації тертя в ДВС

Переважна більшість сучасних моторних масел не мають в своєму складі модифікаторів тертя. Найбільші виробники вважають, що ресурс двигуна і так достатній. Але на ринку існує цілий ряд продуктів, здатних радикально продовжити пробіг вашого мотора, і підвищити його споживчі якості.

Модифікатори тертя можна розділити на два класи:

  • які впливають на поверхню деталей двигуна;
  • які змінюють характеристики моторного масла.

До першого класу відносяться технології дозволяють "нарощувати" додатковий антифрикційний шар речовини в областях підвищеного тертя. Це так звана геотрібомодіфікація поверхонь на основі гідросилікатів. В процесі роботи двигуна, відбувається нашарування додаткового захисного шару в областях підвищених механічних навантажень. Це покриття має надзвичайну твердість і набагато знижений коефіцієнт тертя. Дане явище було виявлено ще в 1970 роках при бурінні свердловин. На даний момент цей тип модифікації тертя набув широкого комерційного поширення. Незнання і нерозуміння принципів роботи, а також очікування "чуда", породило в колах автолюбителів неправильні уявлення про ефективність даної технології. І зовсім даремно. Виробляють продукцію з таким типом модифікаторів: XADO, Suprotec (Nanoprotec) та інші.

Змеевик (серпентин)

Ілюстрація керамічного плакування металу

До другого класу відносяться технології, які дозволяють знизити тертя, шляхом додавання додаткових речовин в моторне масло. Ці компоненти не здійснюють впливу на внутрішні поверхні двигуна. Цікаву ідею вдалося реалізувати компанії Bardahl. Вона додала в моторне масло 60ти атомарний вуглець фуллерен, який структурує масло на молекулярному рівні. Хаотично розташовані молекули шикуються в кулясті структури. За рахунок цього підвищується несуча здатність масляної плівки.

Фуллерен fullerene c60Фотографія структурування молекул масла фулереном

Схема застосування моторних масел з фулереном

Але найкращих результатів в даній області вдалося добитися бельгійській компанії Xenum. У 2005 році вона представила цілу лінійку моторних масел з шаруватими модифікаторами тертя на основі графіту і нітриду бору. Дані речовини мають шарувату атомарному структуру зі слабкими зв'язками між шарами. В результаті при граничному терті, там, де вже на звичайному маслі відбувається безпосередній контакт деталей двигуна, тут тертя відбувається між шарами модифікатора.

Нітрид бору порошокКристалічна решітка нітриду бору

Схема застосування моторних масел з шаруватими модифікаторами тертя

Застосовуючи ці масла ви отримуєте:

  • значно більший, ніж на "рекомендованих" маслах, ресурс вашого двигуна;
  • помітно більш м'яку і тиху роботу двигуна, за рахунок зниження внутрішнього тертя;
  • велику "еластичність" ДВС, велику "крутильність";
  • відсутність "масложору", якщо застосовуєте це масло з самого початку експлуатації авто;
  • збільшення потужності.

Моторні оливи з нітридом бору:

Моторне масло з керамікою Xenum VRX 5W-30 1 л (1112001) Моторне масло з керамікою Xenum VRX 5W-40 1 л (1587001) Моторне масло з керамікою Xenum VRX 7.5W-40 1 л (1129001)

Моторні оливи з нанографітом:

Моторне масло з графітом Xenum GPX 5W-40 1 л (1136001) Моторное масло з графітом Xenum GP 10W-40 1 л (1143001) Моторне масло з графітом Xenum GPR 10W60 1 л (1488001)

Ілюстрації: XADO, bmwservice.lj.ru